امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۱۴- ۱۶:۲۶ - مشاهده: ۱۳۷

پیام سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ازبکستان در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی را به همه مسلمین جهان به ویژه ملت دوست و برادر جمهوری ازبکستان تبریک میگوییم.

 ماه مبارک رمضان، ماه عبادت و بندگی را به همه مسلمین جهان به ویژه ملت دوست و برادر جمهوری ازبکستان تبریک میگوییم.

امیدواریم در پرتو برکات این ماه و در سایه وحدت و همدلی دولت های اسلامی، شاهد گسترش روزافزون روابط کشورهای اسلامی در تمامی عرصه‌ها باشیم.

همانطور که همه شاهدیم، از آغار حمله وحشیانیه رژیم کودک کش صهیونیستی به غزه، هر هفته بیش از 6000 بمب بر باریکه غزه فرود آمده است. تنها در دو ماه رژیم صهیونیستی به اندازه تخریب آلمان در جنگ جهانی دوم در باریکه غزه تخریب و ویرانی به بارآورده است. به شهادت رسیدن، مفقود و مجروح شدن بیش از 120 هزار نفر از کودکان، زنان و مردم بی گناه و بی دفاع فلسطین، گواهی بر اقدامات ددمنشانه این رژیم خونخوار است. هیچ بیمارستانی در غزه باقی نمانده است، عموم مردم به ویژه کودکان و زنان باردار فاقد کم ترین امکانات و مواد غذایی بوده و بخاطر شرایط ناشی از گرسنگی و تشنگی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. مقامات رژیم صهیونیستی با بی پروایی کامل اظهار می دارند که به دنبال نابودی مردم فلسظین هستند و اقدامات آنها در هتک حرمت به مسجدالاقصی به طور بی شرمانه ای افزایش یافته است.

علیرغم اینکه حامی اصلی این نسل کشی آشکار و جنایات علیه بشریت، یعنی آمریکا، به صورت تمام قد و کامل در ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی، امنیتی، مالی و رسانه ای از جنگ رژیم کودک کش صهیونیستی علیه غزه و مردم بی دفاع فلسیطن حمایت کرده است، اما اکنون جهان شاهد انزوا رژیم صهیونیستی و تشدید انزجار ملت های جهان از این رژیم می‌باشد.

آمریکا، از سال 1948 تا کنون 46 قطعنامه‌های شورای امنیت علیه این رژیم منحوس را وتو کرده است، این امر ضمن ناکارآمد کردن شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایفای نقش اساسی خود یعنی حفظ صلح و امنیت جهانی، منجر به گستاخی روزافزون رژیم صهیونیستی و عبور از تمام خطوط قرمز، مقررات و قوانین بین المللی شده است. در کارنامه سیاه این رژیم منحوس از روز نکبت 1948 تا کنون بیش از صد هزار فلیسطینی شهید و ترور شده و نیمی از مردم فلسطین یعنی حدود هفت میلیون نفر آواره شده اند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این حمله وحشیانه و ضرورت مجازات بانیان این وضع غیر انسانی، با هشدار نسبت به این نسل کشی آشکار یک ملت، بر لزوم انجام اقدامات موثر به منظور بازداشتن هرچه سریعتر رژیم اشغالگر از هرگونه اقدام تجاوزکارانه بیشتر علیه ملت بی دفاع فلسین و ارسال مستمر کمکهای بشر دوستانه به سرتاسر نوار غزه به عنوان مهمترین اولویت انسانی و سیاسی جهان اسلام تاکید می نماید.                                                                                                                                              

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ازبکستان

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما