امروز پنج شنبه  ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۱۷- ۱۶:۵۱ - مشاهده: ۱۳۲

تشریح سیاست های اصولی کشورمان در قبال تحولات فلسطین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه ازبکستان

سفارت کشورمان میزبان سردبیران، دبیران، خبرنگاران و تحلیلگران مطرح ازبکستان بود.

در این نشست محمدعلی اسکندری ، سفیر کشورمان در تاشکند، ضمن تشریح سیاست های اصولی کشورمان در قبال تحولات غزه و فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب پرداخت. وی گفت نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس، نشانه ی درایت و بلند نظری امام خمینی(ره) بوده است. آن زمان افکار عمومی‌شاید تردید داشت، اما امروز اسرائیل منزوی ترین رژیم می‌باشد و تمامی مردم دنیا حتی مردم متحد ترین کشور رژیم یعنی آمریکا، تصدیق کننده نسل کشی، آپارتاید و جنایت علیه  بشریت و مظلوم کشی رژیم صهیونیستی می‌باشند.

سفیر کشورمان گفت: اما اسرائیل نه تنها در انزواست، بلکه با توجه به مشکلات داخلی، مشکلات منطقه ای و بین المللی و شکست در غزه، در آستانه فروپاشی قرار دارد.

اسکندری گفت: رژیم کودک کش صهیونیستی از هیچ جنایتی در حق مردم مظلوم فلسطین، اعم از بمباران بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، هتک حرمت به مسجدالاقصی و کشتار زنان و کودکان بی گناه و بی دفاع دریغ نکرده است.

اسکندری گفت: هر هفته ۶۰۰۰ بمب بر سر یکی از متراکم ترین نقاط زمین ریخته شد و ۱۲۰ هزار نفر شهید و مجروح شدندهمچنین در این نشست مطبوعاتی که با حضور حدود ۳۰ خبرنگار برگزار شد، آخرین وضعیت روابط ایران و ازبکستان در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی میان دو کشور دوست و برادر پرداختند.

ایشان گفتند دستیابی به هدف تعیین شده توسط روسای جمهور مبنی بر ارتقای حجم تجارت به یک میلیارد دلار، با توجه به ظرفیت های دو کشور ممکن می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما