امروز پنج شنبه  ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۳/۱۶- ۱۳:۵۰ - مشاهده: ۱۶۰

بیانیه مطبوعاتی؛ به پاس قدردانی از دولت و ملت جمهوری ازبکستان

بیانیه مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند به پاس قدردانی از دولت و ملت جمهوری ازبکستان

جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و پر تلاش جمهوری اسلامی ایران پس از افتتاح پروژه مشترک آبی با جمهوری آذربایجان، در یک سانحه هوایی، به همراه جناب آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و دیگر همراهان به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

ملت ایران شخصیت های برجسته، پرت لاش و خدومی را از دست داد، اما با استعانت از حضرت باری تعالی و تکیه بر چارچوبهای مستحکم نظام جمهوری اسلامی، از این روزهای سخت نیز عبور خواهد کرد.

رئیس جمهور شهید ما، دستاوردهای بزرگی را برای ملت بزرگ ایران رقم زدند و با هدف ارتقای همکاری با کشورهای مسلمان و همسایه تلاش ثمر بخشی داشتند.

یکی از برجسته ترین نمادهای دوستی و برادری، چهار بار ملاقات سران ایران و ازبکستان طی مدت کوتاه اخیر بوده که خود نشانگر حکمرانی موفق، درایت، صمیمیت و برادری جناب آقای رئیسی و جناب آقای شوکت میرضیایف، رئیس جمهور محترم ازبکستان و تلاش ایشان برای تحقق منافع متقابل بوده است.

جناب آقای شوکت میرضیایف، رئیس جمهور محترم و فخیم جمهوری ازبکستان در پیام تسلیت خود ابراز کردند؛ آیت‌الله رئیسی فرزند فدایی واقعی میهنش و دولتمرد و سیاستمدار مورد احترام بی‌حد ملت خود بود که تلاش‌های بی‌نظیری را در راه پیشرفت، رفاه و افزایش اعتبار مردم و کشورش در عرصه بین‌المللی انجام داد. یاد روشن برادر عزیز ما که سهم بزرگی در توسعه همکاری گسترده و روابط متقابلاً سودمند و درازمدت میان ازبکستان و ایران ادا کرده است به طور دائم در خاطره ما حفظ خواهد شد.

حضور گرم و صمیمانه جناب آقای شوکت میرضیایف رئیس محترم جمهوری، همچنین حضور سایر مقامات عالی، وزراء و مردم عزیز ازبکستان از طیف‌های مختلف، در سفارت و امضاء دفتر یادبود و ابراز مراتب تسلیت و همدردی خود، مایه تسلی روح آن شهیدان بزرگوار و تسلی خاطر همه ملت ایران در شرایط سخت کنونی گردید.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان ضمن تقدیر سپاس بی انتهاء از ابراز همدردی دولت و ملت ازبکستان با دولت و ملت ایران، توسعه روابط همه جانبه با جمهوری ازبکستان به ویژه در بخش های تجاری و اقتصادی که خواست و اراده رئیس جمهور شهیدمان بوده را سرلوحه همت خود قرار داده و با قوت به مسیر تعیین شده توسط روسای جمهور محترم ادامه خواهد داد.

بدون تردید راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال دولت و ملت جمهوری ازبکستان از این پس نیز با قوت استمرار خواهد یافت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری ازبکستان

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما